Volgers

Volgers

zondag 25 april 2021

versoepelingen

Zo langzaam aan komen er kleine versoepelingen. Mijn tante was jarig. Er kwamen per ongeluk 5 mensen,verdeeld over de dag en die mochten haar feliciteren. Ook het verpleeghuis van vriend B.heeft het bezoek met eerst een afspraak afgeschaft. Als ik in de stad kom,kan ik even aanwippen.En nu kan ik naar de markt of een winkel,want in geval van (hoge) nood is daar het toilet in het verpleeghuis........Wat is een kinderhand snel gevuld. Wij verkochten een antiek weefgetouw aan een mevrouw met winkel/atellier. "Leuk joh,moet je een keer gaan kijken"zei mijn man,toen hij het bracht. Dat deed ik gisteren.De deur stond er open,geen klanten,het was lekker rondneuzen.Zo is er nog een tweedehands winkeltje,waar ik na deze week wil kijken. Er kunnen maar drie mensen binnen,maar dat is rustig........Een ander voordeel van de open winkels is het ijswinkeltje in het dorp. Die gaat weer ijs verkopen. Vier uur van te voren bedenken,dat je een ijsje wilt en dan afhalen,dat werkt niet voor me.Hoewel ik me goed geamuseerd heb en geen echte shopper ben, geniet ik toch van al die kleine uitjes,die gaan komen.

3 opmerkingen:

  1. Ja, voelt inderdaad fijn dat we wat spontaner dingen kunnen ondernemen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun je dan toch genieten van zaken die eerst maar heel gewoon leken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je gaat dit soort kleine uitstapjes echt waarderen, hè?

    BeantwoordenVerwijderen