Volgers

Volgers

vrijdag 9 december 2022

milieu-meisjes

Toen ik terug kwam van een wandeling zag ik twee meisjes(11-12 jaar?) met een grijper en een vuilniszak lopen. "Ruimen jullie zwerfvuil op? Wat goed!"zei ik. Wat een gemotiveerde kinderen. Hun plan was,dat elke week een dag te doen. Misschien met nog anderen,die dat wilden. We hadden een leuk gesprekje over vuil achterlaten en zorgen voor een schone wereld.Ze zeiden nog,dat er meer zwerfvuil lag sinds de ondergrondse vuilcontainers alleen nog maar met een eigen sleutel open konden. Dat had ik ook al geconstateerd. Na de waarschuwing "Hondenpoep laten liggen hoor,daar heb je die zakjes voor." ging ik naar huis. Wat hoopvol,dat zulke jonge kinderen zoiets doen en ook zien,wat er allemaal ligt. Na afloop gingen ze trouwens langs de oliebollenkraam.

3 opmerkingen: