Volgers

Volgers

dinsdag 27 december 2022

witte kerst

"Jullie zijn de enigen in de straat met een witte Kerst"zei de overbuurvrouw."Twee neuzen in een heleboel papieren zakdoekjes". Dat was inderdaad de kern van de afgelopen dagen. Beetje sudderen,lezen,tv kijken. En een klein blokje om voor een frisse neus. Ik vergat een foto te nemen van het kerstdinee. We hadden allebei al dagen weinig trek. Dus er stonden twee schoteltjes met een paar gebakken aardappeltjes,wat salade en wel een klein beetje tiramisu op tafel. Kaarsjes aan en snel klaar met eten. Waar we wel van genoten was het kerstbrood. Ik hoop,dat de zin in eten weer terug is voor de jaarwisseling. De buurvrouw bakt zulke heerlijke oliebollen.

7 opmerkingen:

  1. Ik wens jullie beterschap, Izerina. Hopelijk is in dit geval gedeelde smart, halve smart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liesje nog bedankt voor het doorgeven van "eenvoudig gelukkig". Zo'n prettige herkenning

      Verwijderen
  2. Beterschap weer, en ik hoop dat de trek terug is voor de oliebollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn alweer een dagje verder en hopelijk ook iets beter voor jullie. Wat een leuke karakteristieke foto. Ik xie Zeeland voor mijn geestesoog verschijnen 😅. Beterschap .. hhhhhmmmmmm lekker ik ga ook oliebollen halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vers zijn ze het lekkerst, maar ik herinner me nog de oliebollen die mijn vader bakte. Schalen vol die we na Oudejaarsavond nog dagen aten, en die waren ook heel lekker! Dus ook al heb je nog niet veel trek, die oliebollen komen later ook wel op denk ik. Beterschap en alvast een fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL. Ik vind het wel humoristisch gevonden van je buurvrouw. Die uitdrukking of zienswijze kende ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen