Volgers

Volgers

vrijdag 30 december 2022

bang

Begin 2020 wist bijna niemand nog iets van het coronavirus. Er werd gewaarschuwd om afstand te houden,handen te ontsmetten en vooral geen mensen te ontvangen.Ik was bang voor besmetting,zeker op mijn leeftijd. Toen kwam ik toevallig de site van Maurice de Hond tegen. Met zijn verhaal(en dat van sommige virologen) over aerosolen en het belang van ventilatie. Mijn angst verdween.Een eenzame vriendin kon gewoon op de offie komen. Ik zorgde voor goede ventilatie. Aan de dijk liep ik met bekenden op,want de wind zou wel alles wegwaaien. Waar we wel op letten,waren BOA's. Toen kon je nog een bekeuring krijgen,als je dicht bij elkaar liep. Via de site van Maurice kwam ik andere virologen/immunologen tegen. Zat weer in de klas bij het beluisteren van Capels collumn. Zo verzeilde ik langzaam in "de wappie-wereld". Niet alles gelovend. Want ook op dat front wordt soms op een andere manier angst aangejaagd. Ik blijf Maurice dankbaar en ben heel benieuwd naar zijn autobiografie. En hoop met hem,dat mensen met tegenovergesteld standpunt elkaar weer gaan vinden in respect.

5 opmerkingen:

  1. Je dankbaarheid jegens Maurice snap ik. Het is een volhouder, een doorbijter... en dankzij hem zijn veel mensen de ogen geopend. Goed dat je kritisch blijft, ook op de wappies... (want ja: die slaan soms ook wel een beetje door naar de andere kant). Maar ik hoop met jou dat alle 'kampen' elkaar inderdaad weer met wederzijds respect gaan vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geschreven, Izerina. En inderdaad, elkaar voortdurend bekritiseren brengt ons uiteindelijk niets. Zonde van de energie, die we ook aan positieve dingen zouden kunnen besteden! Wel heb ik veel respect voor mensen zoals Maurice de Hond (en vele anderen), die zelf onderzoek doen en daarover berichten, tegen de hoofdstroom in. Met alle gevolgen vandien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet bang maar blijf graag gezond. Zo is dat met alles. Ik Luister naar mijn lijf dat ik goed ken en doe wat ik kan doen. Om ziekten te voorkomen zal ik niets laten.
    Zo naar dat mensen elkaar in. De haren vliegen vanwege andere inzichten. Ik heb het altijd leuk gevonden ideeën en meningen uit te wisselen. Te discussiëren. Maar wat er tijdens corona aan agressie ontstond is niet te verteren. Onbegrijpelijk. Maar die agressieve tendens zie je helaas in de hele maatschappij terug. Niet alleen over Corona.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig ben ik nooit bang geweest en heb gewoon mijn eigen ding gedaan... zonder onzinnige vaccinaties! Maar vannacht viel ik en bloedde als een rund!
    Zo gaat nou eenmaal het gewone leven. Ben blij dat er mensen zoals jij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat hij je angst destijds kon wegnemen waardoor je weer kon leven als het ware Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen