Volgers

Volgers

woensdag 26 juli 2023

Heelal

Zomergasten kijk ik niet vaak. Het duurt zo lang. Maar bij de aflevering over de oerknal en zwarte gaten zat ik aan de buis gekluisterd. Wat kan die natuurkundige boeiend vertellen. In zijn stem het ontzag voor het mysterie. Bovendien "praatten"zijn handen ook mee en kwam het verhaal nog beter over.Een maand geleden zag ik nog een docu over zwarte gaten.Zulke interessante materie,maar soms aan de rand van mijn bevattingsvermogen. Ik snap dan,wat er gezegd wordt,maar kan het niet in eigen woorden navertellen........Soms denk ik wel eens aan die miljarden,die uitgegeven worden aan onderzoek ver weg en terug in de tijd. Natuurlijk wil men dat alles weten en onderzoeken,maar het heeft geen praktisch voordeel(denkt deze simpele ziel). Dan de armoede dichtbij,waar misschien minder geld naar toe gaat. Je kunt beter een zwart gat zijn,dan een vluchteling in een Afrikaans opvangkamp.

2 opmerkingen:

  1. Het was idd heel interessant eb ik ben zo blij dat ik dertig jaar met de geheime leer van Blavatsky bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor veel positieve geluiden over de eerste aflevering van Zomergasten!

    BeantwoordenVerwijderen