Volgers

Volgers

zaterdag 29 juli 2023

heet

Door het kijken naar de vakantiefoto's van mijn nichtje,komen herinneringen naar boven. Over onze vakantie naar de VS in 1980. 7 weken in een oude buick van kust naar kust. Ook toen was er een hittegolf en we meden de zuidelijkste staten. Gisteren zag en las ik hun verslag van Death Valley. Dat was toen voor ons de enige keer met temperaturen boven de 50 gr. Schoenen met dikke zolen aan vanwege het hete asfalt. Ik raakte een steen aan,gloeiend .We kregen een folder mee over de gevaren en met raadgevingen. Mijn man had gelezen over een eitje bakken op de motorkap.We probeerde het. Inderdaad het eitje stolde,maar gleed van de schuine "bakplaat"op de grond.Dan is het een verademing om weer in de auto met airco te zitten.

3 opmerkingen:

  1. Toch een mooie herinnering. Dat van dat eitje weet ik. Ik heb gezien dat iemand het deed. In Griekenland was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat lijkt me dar vreselijk. Al die mensen die ermee geconfronteerd eorden en niet weg kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje 50 graden maar liefst! Dan is airco wel een zegen inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen