Volgers

Volgers

zaterdag 25 mei 2024

asfaltklevers

De laatst tijd is het wat stiller met actievoeren voor het klimaat.Als ik naar de tv-beelden keek,had ik te doen met de soms jonge actievoerders. Je moet echt bang zijn voor een toekomst met veel klimaatellende,om op die manier machtige instituten proberen te beinvloeden.Met geen oog voor anderen,die gedupeerd werden door de blokkades.Gelukkig was er alleen een waterkanon en wat duw en trekwerk. Hoe anders bij de corona-demonstraties........Vorig weekend was er een silent witness aflevering,ook over klimaatprotesten. Het is fantasie,maar ik schrok van de angst,die tot hevige agressie leidde.Die felheid zou hier ook kunnen ontstaan. Als een groep jongeren probeerde leeftijdsgenoten te bewegen,om naar eigen gedrag te kijken,zou ik zo'n groep nog steunen. Voor mij geldt,verbeter de wereld en begin bij jezelf.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb geen tv, dus ik zie die beelden niet, maar ben wel helemaal met je eens, dat bij jezelf beginnen de wereld een stukje beter maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat laatste vind ik een mooi uitgangspunt altijd. Als iedereen dat doet kun je best ver komen.

    BeantwoordenVerwijderen