Volgers

Volgers

zondag 12 mei 2024

koper

In de film "the primordial code"komt een stukje voor,waar de filmaker Marijn koperdraad gebruikt om slakken en luizen uit zijn moestuin weg te houden.Mijn buurvrouw had er ook een stukje over gelezen. Ik zag een advertentie over koperen gereedschap. Ik wilde het zelf proberen. Mijn man had oud elektriciteitsdraad ontmanteld,om te gaan gebruiken........ Vanochtend hoorde ik "kom nou eens kijken!". Had hij gisteren een stuk draad aan een vlierboompje gehangen. Alle luizen weg.. Ik probeer het nu met een ander vlier,die vol luis zit. En ik neem een proef met de krop bio-sla,waar ook wat luisjes in zitten.Ik heb koperplakband voor de potten met tomaten. Ook kijken,of dat wat doet tegen slakken.Alleen vraag ik me af "waar blijven die luizen dan? Krijgt de tuin van de buurvrouw die?".

5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een mooie oplossing, vast een stuk beter dan gif spuiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ja dat is een goede vraag waar die luizen blijven! Die zullen wel een goed heenkomen zoeken naar een andere struik/plant, een wat zwakkere broeder (of zuster). Ik had er ook al over gehoord, over koperdraad in de tuin. Leuk dat je het uitprobeert, ben benieuwd naar de verdere resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een goeie tip. Ik geef hem door aan mijn volkstuinier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat dit werkt! Dit ga ik ook zeker aan mijn man zeggen voor zijn moestuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wT goed. Zou het ook helpen voor die zwarte weduwe vliegjes?

    BeantwoordenVerwijderen