Volgers

Volgers

maandag 12 oktober 2020

aangepast weekend

Zaterdag ging ik sinds tijden weer een stukje met de trein. Voor het eerst met een mondkapje. Het was nog vroeg en lekker rustig. Ik ging naar een homeopaat en kreeg waardevolle adviezen. Met die van de manueeltherapeut hoop ik,dat mijn trouwe oefeningen,meer lopen en drinken vruchten af gaat werpen. Eigenlijk weet ik zulke dingen al,maar is er een ander nodig om aan te geven,dat ik het niet doe........Gisteren was ik jarig. Ik ben geen mens van "een kamer vol",maar had nu echt gelet op spreiding en ventilatie.Mijn familie was eerder geweest op verschillende tijden.Er kwam een telefoontje,waar ik helemaal niet bij stil had gestaan. "we moeten maandag getest worden en komen dus niet. Als de uitslag negatief is,dan eind van de week?"Ja die mogelijkheid is er nu ook.........Vanmiddag komt nog een vriendin. Wel leuk om de tijd te hebben met iedereen echt te kunnen praten. Maar er is voor mij een nadeel. Bij elk bezoek heb ik de neiging om zelf ook weer wat lekkers te eten. En dat terwijl we ons voor genomen hebben om minder te eten en snoepen. Sterk zijn dus.

10 opmerkingen:

  1. Nog gefeliciteerd! Ja, een rare tijd om je verjaardag te vieren. Niet te veel lekkers eten, hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en je hebt inderdaad veel prettigere tijd als mensen zo gespreid komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd! Ja, de coronakilo’s zijn voor mij ook een bekend verschijnsel. En ik las al dat het beleid gaat worden: ‘zo min mogelijk beweging, en niet zomaar voor de lol er opuit’. Dat wordt weer Netflix en pizza... :-) Nee hoor, ik ga ook proberen zoveel mogelijk te wandelen, dat zal vast nog wel blijven mogen. Lastig hè, die voornemens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar snap ik niets van. Moeten we ons immuunsysteem niet optimaliseren? Dan is een hond fijn,je moet wel

      Verwijderen
    2. Met beweging bedoelen ze reizen van plek naar plek. ‘Een frisse neus halen’ mocht ook met de vorige lockdown, dus zal nu ook wel mogen. Ik dacht toen nog: je zou bijna een excuushond nemen, voor het geval ze het gaan verbieden. Wat dat betreft zit jij goed . :-)

      Verwijderen
  4. Ja, meer wandelen ben ik ook gaan doen. Hihi, er komt hier niemand dus over spreiden hoef ik me niet druk te maken. Ben we anders gaan eten waardoor ik mij fitter voel.
    Grappig dat mensen eerder aan mondkapjes denken dan aan hun immuunsysteem.
    Zo zie je maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He..ook jarig geweest! Gefeliciteerd alsnog. Jij kreeg meer visite dan ik. 100% meer.
    Tenzij de maatregelen nu a la Spanje worden, maar dan nog mocht je daar wel je huis uit om de hond uit te laten. Dus doe er je voordeel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Izerina, ik heb een vraag, jij deelde een tijdje terug een link naar een site waar wetenschappers kritiek hadden op het corona-beleid. Wat was die ook weer? Ik had een filmpje bekeken waarin een wetenschapper van het Erasmus het heel goed uitlegde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laat maar, ik heb hem al gevonden. Die site heet Cafe Weltschmertz, en het was dit filmpje:

    https://www.youtube.com/watch?v=rlnfnsFz6c8

    BeantwoordenVerwijderen