Volgers

Volgers

zaterdag 7 januari 2017

glad

Midden in een droom schrok ik wakker van de zware blaf van Merle. Het gebeurt vrijwel nooit, dat ze aanslaat. Ik ging kijken beneden, maar alles was goed. Waarschijnlijk liep de krantenbezorger naar de buren en kraakte zijn voetstappen door de laag ijzel.
Ik besloot meteen de hond uit te laten. "Doe je voorzichtig" zei mijn man. Dat doe ik zeker, want ik ben geen held met gladheid. In de tuin leek het mee te vallen. Maar de straat was met een dun laagje sneeuw en daaroverheen een ijstop spekglad. Ik had mijn ijzers onder de schoenen en gleed niet weg.
Heel langzaam liep ik langs een gemeente-grasveld. Merle deed haar plasjes en ging aan het eind van de straat door de hurken. Gelukkig, we konden weer naar huis. Ze stond me verbaasd aan te kijken .Maar deze weersomstandigheden vallen voor mij onder noodgeval.
Ik had gehoopt op een wandeling door ongerepte sneeuw. Maar dat zal nog moeten wachten tot een andere keer.
 
 

3 opmerkingen: