Volgers

Volgers

zondag 22 januari 2017

nieuws

Het was flink koud vanochtend. Alsof de stilte bij zo'n temperatuur anders is. Ik reed de brandgang uit en daar hing een mooi klein maantje aan de hemel. Wat een rust.
De laatste dagen staan de media bol van wat in de VS gebeurt. Ik heb me voorgenomen die berichten zo veel mogelijk over te slaan. Daar wil ik geen energie aan besteden.
Toevallig lees ik nu het boek "spreken met liefde, luisteren met compassie" van Tich Nhat Hanh. Hij spreek van consumeren op het gebied van waarneming,gesprekken en gedachten. Dat kan voedend zijn, maar ook giftig. Voor mij is veel van wat ik lees ,hoor en zie in de media als een bedorven boterham. Die laat ik liggen.
Nee dan vanmiddag de wandeling met de hond. Dat is voedend. Kou, de natuur, een blije huppel en misschien andere mensen met hun hond. Eenvoudig ,plezierig vermaak.
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige beeldspraak , als een bedorven boterham, want zo voelt het ook.
    Ik ga eens kijken of ik dit boek in de bieb kan krijgen, dank
    Nog een fijne zondag Manon

    BeantwoordenVerwijderen