Volgers

Volgers

maandag 1 mei 2017

container sores

Een paar jaar geleden kwamen de ondergrondse container voor restafval in de straat. Vele malen telefoneren naar de gemeente, omdat er zakken naast stonden , resulteerde in twee maal per week legen.
Maar nog steeds zijn er mensen, die "anders" omgaan met gemeenschappelijke voorzieningen. Staan er volle zakken naast de container, dan doen goedwillende buurtbewoners die er in. Ligt er een fiets, een stoel, een lamp of ander grofvuil naast, dan bel ik meestal de gemeente. Die haalt het netjes op.
Maar de laatste tijd gooit iemand er te grote kartonnen dozen neer. De buurvrouw heeft er eentje in stukken gescheurd gisteren. Ik had het ook overwogen, maar de honden-pies-plekken op het karton hielden me tegen.
Een buurman had een stuk papier opgeplakt met de woorden" dit is geen stort". Kennelijk voelde iemand zich aangesproken en scheurde de boodschap er af. Zonet kwam ik een andere buurvrouw tegen en ze begon over de troep. We kwamen tot de conclusie, dat misschien een positieve boodschap op de container beter werkt. Dus plakte ze een papier op met de vraag "Laten we het schoon houden hier. "En punten welk vuil dan waar hoort.
Ik ben benieuwd, wat er gaat gebeuren. We hebben nu met een aantal mensen afgesproken ,te kijken,of we de aso-container-gebruikers kunnen betrappen.
 
 
Dit was het resultaat van de jaarwisseling in een andere wijk.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten