Volgers

Volgers

dinsdag 23 mei 2017

geluk hebben

Vanochtend was ik heel vroeg wakker. Het licht van de opkomende zon gaf me kriebels. Ik besloot al te gaan fietsen met Merle.
Nu overtreed ik verkeersregels op die rondes. Ik kan Merle niet aan de riem houden. Dus loopt ze los naast de fiets. Ook fiets ik op het voetgangersgedeelte van de straten. Zodat de hond heeft geleerd, dat de rijweg verboden is.  Op die vroege tijd zijn er toch weinig mensen op straat. 
Terwijl ik richting stationnetje fiets, zie ik daar ineens drie politiewagens staan. Met zes agenten er naast.
"Oh, als er maar niet eentje een ochtendhumeur heeft en gaat bekeuren" dacht ik. Losse hond 40 euro, fietsen op de stoep, dat weet ik niet. Gelukkig heb ik wel altijd een identificatie bij me. Dat kan je ook 50 euro kosten.
Maar de agenten stonden druk te praten. Ik verdween opgelucht richting kanaal. Weer terug bij het station waren de wetsdienaren verdwenen. Het had een duur rondje kunnen worden.Wat heb ik geluk gehad.
 

 

2 opmerkingen:

  1. Soms moet je een beetje mazzel hebben,
    Heerlijk hè, die vroege mooie ochtenden
    Fijne dagen, Manon

    BeantwoordenVerwijderen