Volgers

Volgers

maandag 22 mei 2017

ik geef weg.....

 
 
Vorig weekend las ik van de bieb het boek "eten voor je leven". Het was zo helemaal in mijn straatje en met bruikbare recepten, dat ik het zelf wilde hebben. Toevallig vond ik het tweedehands. En werd het ook nog de dag daarna bezorgd.
Het boek was een samenvatting met iets extra's van twee andere boeken uit mijn kast. Die besloot ik weg te geven. Ik ben lid van de facebookgroep "ik geef weg....". Al vaker had ik daar boeken op geplaatst. Niet altijd had iemand interessse. Maar dan wil de bieb een vrijwel nieuw boek graag hebben.
Regelmatig keek ik naar mogelijke reactie's.   Die bleven lang uit. Ineens was er een liefhebber. Tot mijn stomme verbazing de buurvrouw. Als ik dat geweten had, waren de boeken meteen een deur verder verhuisd. Een volgende keer ga ik eerst haar vragen, of ze belangstelling heeft.
Dus als Merle straks geluiden in de tuin hoort en om een kluifje gaat bedelen, geef ik meteen mijn boeken.
 

 

1 opmerking: