Volgers

Volgers

zondag 7 mei 2017

madeliefjes

 
 
In het grasveld bloeien uitbundig de madeliefjes. Bij het maaien. probeer ik ze zoveel mogelijk te ontzien.
Het doet me denken aan mijn jeugd. Vlak bij was een pleintje met grasvelden vol madeliefjes. In die tijd kon je nog ongestoord op het gras zitten als kind. Er waren niet zoveel honden.
Met een groepje meisjes zaten we soms een hele middag daar. Slingers maken van madeliefjes. In het haar en om je hals. We voelden ons een soort lenteprinses.
Ook gingen er bosjes madelieven mee naar huis. Die mijn moeder dan steeds opnieuw in een eierdopje zette. Alles verlepte snel, maar dat telde niet op die leeftijd.
Ik heb ook van de tuin-madelieven nog een keer een slinger gemaakt. Als een oude lente-koningin.
 
 

3 opmerkingen:

  1. Eet je ze wel eens? Bloed ontzurend, mooi en lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beter een oude lente-koningin met madeliefjes, dan eh tja weet ik eigenlijk niet

    BeantwoordenVerwijderen