Volgers

Volgers

vrijdag 15 december 2017

geen bril

Vanochtend was ik voor controle naar de oogarts. Er komt een staaroperatie van beide ogen aan. Waarschijnlijk met een lens, waardoor ik geen bril meer hoef te dragen. Dat zal vreemd zijn, ik weet al meer dan 50 jaar niet beter dan een bril dragen. Alleen voor hele kleine letters zal ik een leesbril nodig hebben.
Er bestaat een kans, dat de operatie ook goede invloed heeft op de oogdruk. Die gaat ondanks medicatie,CBD-olie en bepaalde voedingsmiddelen maar weinig omlaag. Ik heb nu een recept voor kunsttranen. De drogere warmte van de kachel in de winter maakt mijn ogen droog, als bijwerking van die glaucoom-druppeltjes. Dat wordt kunstmatig huilen.
Wie echt huilde was Merle. Ze kan niet goed alleen zijn. De mevrouw, die me helpt met het huishouden was nog niet bij ons huis en hoorde een langgerekte huil. Gelukkig was de hond daarna niet meer alleen. Zij werd enthousiast besprongen en wij een half uurtje later ook.
De rust is hier weergekeerd en ik geniet van een blinkend schoon huis.

3 opmerkingen:

  1. Oe dat lijkt me toch zo eng zo'n staaroperatie. Maar ik weet dat het heel erg meevalt, van twee vriendinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder heeft vroeger die operatie ook gehad en dat viel reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen