Volgers

Volgers

woensdag 20 december 2017

kaarsjes



In mijn jeugd hadden we echte kaarsjes in de kerstboom. Als die eenmaal brandden, moesten wij kinderen op onze stoel blijven. Onder de boom stond een emmer water. Ik vond het altijd prachtig, die vlammetjes.
Jaren lang had ik zelf ook een kerstboom met echte kaarsjes. Tot we hier kwamen wonen. Het zitkamertje was kleiner, het hondje uit die tijd wilder. Uit veiligheidsoverweging ging ik aan "het kunstlicht". Dat was wennen.
Dit hele jaar hadden we een klein onderkomen kerstboompje in de tuin goed verzorgd. Hij kreeg zelfs groene scheuten. Helaas in de herfst ging het mis en werden er takken bruin. Toch wilde ik "die zielige" nog één keer gebruiken. Net als met kunsthaar vlocht ik er takken van een grote boom door.Het lijkt nu nog wat.
 Het boompje kan nog één keer midwinter/kerst in huis brengen. Maar daarna is er geen redden meer aan.

5 opmerkingen:

  1. Ik moet lachen want ook wij hebben het boompje van vorig jaar in de kamer. Ons boompje ziet er nogal treurig uit. De takken hangen slap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit ook een echte boom op de rand van onze tuin gepland met de bedoeling deze het volgende jaar weer te gebruiken. De plaatselijke jeugd dacht er anders over. Met de jaarlijkse opruiming van kerstbomen konden zij sparen voor bijv. een zwemkaartje. Dit kreeg je bij een bepaald aantal ingeleverde bomen van de gemeente.
    Onze boom verdween ongevraagd uit de tuin....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben jaren lang onze kerstbomen na de kerst in de voortuin geplant. Tot we door de bomen niets meer zagen. Ze groeiden als kool, een behaalde zelfs de vier meter. Nu hebben we een kunstboompje. En de voortuin groeit nu weer dicht met wilgenboompjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echte kaarsjes in de kerstboom ... dat heb ik nooit gedurfd. Maar vorig jaar heb ik wel 2 kerstbomen doen omzagen die we 20 jaar geleden in de tuin geplant hadden. Ze waren ondertussen meters hoog gegroeid en de buren waren niet zo blij met de schaduw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังตลก

    BeantwoordenVerwijderen