Volgers

Volgers

dinsdag 27 maart 2018

internet-loos

De telefoon is weer gemaakt. Het bleek een storing in de centrale. Ze schakelen over van analoog naar digitaal signaal. Het kan nog een keer gebeuren. We waren niet de enige met die klachten.
Maar ook de internetprovider is bezig. Het is aangekondigd, dat er af en toe geen verbinding zou zijn.
Dan merk ik, hoe vaak we de laptop gebruiken. Even buienradar kijken. Hoe laat komt de pakjesbezorger. Hoe heet die schrijver.
We haalden herinneringen op aan het pre-digitale tijdperk. Gewoon naar buiten en afwachten of het regende. Boodschappen ging je zelf halen. Voor moeilijke begrippen was er de encyclopedie. Soms ging ik naar de bibliotheek voor informatie. Om deze tijd van het jaar snuffelde ik daar in de belastinggids. Met mijn kladje van het papieren aangifteformulier.Wat is het dan allemaal gemakkelijker tegenwoordig.
Niet lezen, tv kijken en internet deed me naar het aanrecht verhuizen. Ik maakte humus. En bakte notencrackers. Ook staan er een paar potten bietjes te fermenteren. Weer eens iets anders, dan deels achter het scherm zitten.

4 opmerkingen:

  1. Het laat je weer even beseffen hoe het is zonder internet .Gisteren zo'n anderhalf uur zonder stroom ivm werkzaamheden en dan merken we hoe '' gewoon '' alles is voor ons ,tot we zonder zitten .
    gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar! vroeger fietste je vaker door de regen. ik mis het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat raak je er ongemerkt aan verslaafd, hé? Waar is de tijd gebleven dat je je fiets aan de kant zette om een stadsplattegrond uit te kunnen vouwen, telefoonnummers uit je hoofd wist, bijna een week moest wachten tot je fotorolletje ontwikkeld en afgedrukt was, mensen niet meteen het antwoord gingen opzoeken als je je afvroeg wanneer ook weer de Spaanse Burgeroorlog was, en je aan iemand anders moest vragen een foto van je te maken, als je een selfie wilde? Ik ben wel een klein beetje aan het afkicken. Zit niet meer zo veel op blogspot en facebook. En inderdaad, als je de computer eens een avondje uit laat, word je meteen creatiever.

    BeantwoordenVerwijderen