Volgers

Volgers

zaterdag 24 maart 2018

leerzaam

Een mens is nooit te oud om te leren. Als afleiding op mijn tv-en leesloze avonden  zocht ik op YouTube. Daar kwam ik een leuk kanaal tegen. Van twee mensen,die off grid leven en hun kennis delen. Ze doen het op een leuke manier. Ik heb al veel van hen geleerd en raak ook weer geinspireerd om milieuvriendelijker te leven.
https://www.youtube.com/channel/UChit3QKk051fCsqliwVrbuQ
Een deel van hun filmpjes gaat over voeding. Stacy heeft lekkere, simpele recepten.Zoals schijven witte kool met boter en kaas uit de oven. Of plat brood,deels zoete aardappel,half bloem. Ze smaakten beiden prima.


Gisteren zag ik een stukje over droog masseren voor het douchen. Ik besefte,dat ik ook nog ergens zo'n borstel had. En heb het vanochtend meteen uitgeprobeerd.
Omdat Doug en Stacy geen electriciteit hebben, zag ik met verbazing hun handmixer en blender. Wat bestaat er veel op dat gebied.Maar zover ga ik niet. Mijn staafmixer geeft bijna de geest en er komt er eentje op stroom voor terug.
Wat ik heel leuk vind, is het koken en bakken in de zonne-oven. Mijn man had een platte doos,geschikt om zelf een simpele zonne-oven te maken. Maar nee, met die spelende honden in de tuin,moet er geen preitaart of soepje staan. dat wordt beslist opgegeten. Dus staat vandaag mijn soep te trekken op de kachel.En ga ik straks nog even kijken naar Doug en Stacy

1 opmerking:

  1. Op You Tube is zoveel leuks te vinden .Lezen lukte mij in het begin niet maar tv kijken wel .Leuk toch om te ontdekken dat de vacht van de hond zo'n mooie kleur heeft .Ik verbaas me nog regelmatig over kleuren die veel mooier zijn .Hier gaat het al iets beter en zeker met mijn veraf bril op ,ik zie dan geen reflectie meer van de lampen .Ik hoop dat het voor jou ook snel helemaal goed gaat
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen