Volgers

Volgers

zondag 21 april 2019

ei



Gisteren zat ik in de tuin en was hoor-getuige van het eieren zoeken door de kleinkinderen van de buren. De één heel fanatiek, die wilde niet opgeven. De ander al snel met "nou.....,ik vind niks" De eieren werden aan het einde van de zoektocht eerlijk verdeeld.
Er was een probleem. Het laatste eitje vond niemand, ook de buurvrouw zelf niet. Misschien Merle een keertje laten zoeken?
Zelf koop ik al jaren geen chocolade eitjes meer. Ik vind mijn reep veel lekkerder. Vanochtend nam ik wel een gekookt eitje bij het ontbijt.
De oorsprong van het paasfeest zegt me niet zoveel meer. In mijn kindertijd met de kerkgang speelde dat veel meer. Nee, de natuur-variant van het vieren van de lente met al dat nieuwe,dat groeit en bloeit spreekt me meer aan. Daar geniet ik met dit zonnige weer dubbel van.
Ik ga ik mijn lente-groene tuin een kopje thee drinken. Met een gewoon stukje choclade.

3 opmerkingen: