Volgers

Volgers

donderdag 4 april 2019

stoofpotje

Diverse keren las ik over het kruiden/kookboek "the plant pharmacy".Eindelijk lukte het me, dit boek te reserveren bij de bieb. Gisteren haalde ik het op. Wat een leuk boek met mooie foto's. Een plezier om in te kijken.
Er was een recept van bietenstoofpot met wijn en allerlei kruiden. Vorige week zag ik al nieuwe bladeren aan de salie. Tijm staat ook in de tuin. Ik had de groenten in voorraad en besloot de stoof uit te proberen.
Het gepruttel rook al lekker. Door de stevige groenten en de champignons vulde het gerecht goed. In het recept staat, dat er een boterham bij gegeten wordt. Dat deed ik niet.
De wijn en kruiden maakten er een verwarmend geheel van. Ik zat te smullen. Voor de lunch is er nog een restje. Al ben ik geen veganist, dit stoofpotje komt vaker op het menu te staan.

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt erg lekker, jammer dat je het recept niet helemaal mag delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Wat is de bibliotheek dan toch heerlijk hè, dat je daar dergelijke kookboeken kunt lenen!

    BeantwoordenVerwijderen