Volgers

Volgers

vrijdag 19 april 2019

zon



Wat een prachtige dag. Het ochtendrondje fietste ik al bij opkomende zon. Later op de ochtend ging ik door groene B-weggetjes naar de landwinkel. Overal beginnend fluitenkruid, paardenbloemen, hondsdraf en nog meer moois. De eenden zag ik niet, die zijn waarschijnlijk aan het nestelen.
De landwinkel had aardbeien, die er goed uitzagen. Ze smaakten ook zo. Mijn eerste portie van dit jaar. Ze waren wel kwetsbaar. ik durfde ze niet te bewaren tot morgen. Geen probleem, de buurvrouw lustte ook wel een schaaltje zomerkoninkjes.
Aan de dijk was het vanmiddag  heerlijk. Eerst liep ik een eindje met een oud-leerlinge op. We waren om de beurt vol lof over alles, wat groeide en bloeide. En deelden recepten over wildplukgroenten. Dat hadden we zo'n 35 jr geleden ook niet kunnen denken.
Later ontmoette ik iemand met een 10 mnd oude pup. Razend snel en zo speels. Merle was wel te porren voor een spelletje. Maar moest regelmatig even zitten en uitblazen. Het leeftijdsverschil was te groot en de inspanning eigenlijk ook. Dat wordt straks in traag tempo een klein sanitair blokje om. Ach daar zijn de opruimzakjes voor.
En mooie is, er komen nog meer van deze zonnige dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten