Volgers

Volgers

zondag 5 april 2020

heerlijke dag



Wat een heerlijke dag. Het begon al vroeg met een stil fietsrondje. De gesnoeide bomen stonden als dansers tegen de ochtendlucht. Het was zo'n "diep-ademhalen"koelte.
Na wat klusjes en het zondagse telefoongesprek met mijn zus besloten we te gaan fietsen met Merle. De weg,waar vroeger de auto's wachtten op het veer is afgesloten. Stiekem door het hek is het ideaal om de hond los te laten lopen. Tot deze zomer was het er mooi. Nu is het een opslagplaats voor aarde en bouwmateriaal geworden. Maar je moet er iets voor over hebben om de hond te laten scharrelen.
Daarna kwam de tuin,de zon, de lunch, telefoontje Suriname ,weer in de zon en daarna eten maken. Ik was helemaal het middagrondje van Merle vergeten.
Regelmatig denk ik aan de boeken van Tony Parsons en Jeff Foster. Hun helemaal in het nu leven. Parsons schrijft ergens,dat buiten de ruimte waar "je" bent er niets bestaat op dat moment.  Dat kan ik ervaren op ogenblikken zoals vandaag. Alles is hier goed en daarbuiten is een akelig concept. Wat niet in je gedachten hoeft te zijn.
Ik ga hun boeken nog eens herlezen.

4 opmerkingen: