Volgers

Volgers

vrijdag 24 april 2020

wennen aan anders



Het is soms, alsof er een advertentie in de PZC stond. "Kom wandelen met je hond aan de Vogeldijk". Dan voelt een rondje met Merle aan als spitsuur.
Ik snap het wel. Veel van die nieuwe wandelaars gingen waarschijnlijk naar het strand. Maar daar zijn de parkeerplaatsen afgesloten. De kleine strandjes aan de Westerschelde zijn ook druk. En dit jaar is er voor het eerst een totaalverbod voor honden op de Vlissingse stranden. Dan blijft er niet veel over.
Gelukkig liep ik na zeven keer uitwijken het laatste stuk alleen. En zat heerlijk op de stronk van mijn mijmerboom. In de zware geur van bloeiende meidoorn. Dan is het zo mooi daar. Het kan me verbazen, dat ik al 35 jaar zo van dat plekje geniet.
Thuis stond een ontvangstcomité. De twee van de buren. Die mogen ook een klein hapje mee eten. Dus stonden verdeeld over de keuken drie honden hun brokken weg te schrokken.
En nu roept de ochtendzon in de tuin.

3 opmerkingen:

  1. Denk dat je gelijk hebt en dat meer mensen 'jouw' plekje hebben ontdekt. Wat een leuk ontvangstcomite.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt best wel druk, voor 1,5m. Leuk die meeëters. :)

    BeantwoordenVerwijderen