Volgers

Volgers

zaterdag 18 april 2020

principes



De zonnepanelen op het dak zijn uitgebreid. Zodat ik meer met elektriciteit kan koken en in voor- en najaar verwarmen. Als er een warme winter is, leveren we het teveel opgewekte terug aan het net. Maar....ik wilde nooit een slimme meter. En nu hebben we een meter nodig met vier telwerken. Dat kan analoog, maar dan kost het geld. De slimme meter wordt gratis geplaatst. Ik kies maar voor slim, want de investering in panelen was al duur genoeg.
Ooit mopperde ik hier op het wonderlijke afvalbeleid van onze gemeente. Restafval en GFT samen in de ondergrondse container. Dat zoiets wel erg veel restafval oplevert, daar is de gemeente na jaren ook achter gekomen. De groene kliko komt weer terug.
Vervelend is, dat wij in die tijd de keuken veranderden. Er is nu geen plek voor twee afvalbakjes net als vroeger. Ik ga denken hoe ik dat op moet lossen. En wachten tot de kringloopwinkels weer open zijn. Want een nieuw GFT-bakje kopen, terwijl ik bij de "wijze beslissing"van de gemeente de mijne naar de kringloop bracht, dat doe ik niet.  Misschien moeten gewoon filterzakjes,theeblaadjes en ander nat spul bij het restafval Dan heb ik voldoende aan een klein bakje.

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben hier drie bakken, een groene, een grijze voor rest en een oranje voor plastic en melkpakken en blik. Ik had in de keuken ook twee bakjes. Die heb ik nog steeds, maar ik gebruik ze niet meer. Ik heb een schoteltje op het aanrecht en ik loop met al het verdere afval gewoon meteen, bijna meteen naar buiten. Scheelt schoonmaak en de beweging is goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vroeger ook bakken bij mijn vorige huis. Maar hier in de stad zijn ondergrondse containers voor het restafval. En plastic/melkpakken/blik en papier worden apart opgehaald. Het GFT moet dus gewoon bij het restafval.
    Nu heb ik wel eens gehoord dat het bij de stort sowieso bij het restafval komt, omdat ze er niet zoveel mee kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus jullie gemeente is ook zo inconsequent? Hier maakte men vroeger echt compost van het GFT en raakte het aan de straatstenen niet kwijt.

      Verwijderen
  3. Een bakje van de champignons wordt hier gebruikt voor theezakjes, de rest gaat meestal direct naar de groene kliko.

    BeantwoordenVerwijderen