Volgers

Volgers

donderdag 23 februari 2023

de aarde

Gisteren las ik,dat er een motie was aangenomen in de tweede kamer. Geen garantie,dat die wordt uitgevoerd,want de regering lapt soms moties aan de laars. Nu ging het over kleine groepen milieu-activisten,die via de rechter bepaalde maatregelen afdwingen.Zo'n groepje is maar een heel kleine afspiegeling van de bevolking. Die in zijn totaal wel last kan krijgen van de uitspraak van de rechter.Nu moet er beter naar hoeveelheid eisers en invloed op iedereen gekeken worden.......Ik houd het maar bij eigen gedrag. Wat ik kan doen voor het milieu. Zoals de was buiten onder het afdak hangen en hopen,dat die toch voor een stuk droogt. Dan kost dat minder tijd in de droogtrommel. Helaas gisteren had ik voor hooguit een kwartiertje besparing de was opgehangen. Ach het was beweging en alle beetjes helpen.

8 opmerkingen:

  1. Als we er allemaal eens op letten en een machine eens wat minder laten draaien dan zal dat al heel wat uitmaken. Je ziet wat het al uitmaakt dat we de thermostaat al een graadje lager zetten. Wat is er mis met een trui of vest. Wij hebben geen tuin en kunnen geen was buiten hangen maar wel de thermostaat een graadje lager zetten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen droogtrommel. Nooit gehad ook. Maar of ik nou verschil heb gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Izerina, het gaat om de intentie! Ik heb trouwens wel een droogtrommel, maar gebruik die echt nooit. Ja, alleen om wat voorraadjes in te bewaren en er dingen bovenop te zetten. En een afwasmachine hebben we niet, ook nooit gehad. Ik hou er niet van, vind het nare dingen. Mijn moeder had dat ook, waarschijnlijk een erfelijke kwestie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. omdat wij geen cv hebben,zou ik een gaskachel boven moeten aansteken om de was te drogen.Dan is een trommel goedkoper voor ons,alleen als het nodig is

      Verwijderen
  4. Inderdaad Izerina: zelf doen wat je kúnt doen is het beste. En als iedereen met iets minder tevreden zou zijn, zouden dat vele kleine beetjes zijn die zeker wel helpen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle kleine beetjes helpen toch denk ik dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Precies, gewoon doen wat binnen je mogelijkheden ligt en waar je je prettig bij voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hang het gewoon in de kamer. Beetje voch is goed voor de plantjes en im hoef geen droger meer te gebruiken. De volgende ochtend is het droog

    BeantwoordenVerwijderen