Volgers

Volgers

zondag 26 februari 2023

een bloemetje

Vrijdagmiddag ging de bel.Er stond een bezorger met een prachtige bos bloemen voor de deur. Die is beslist op het verkeerde adres,was mijn gedachte. Maar nee,het was een attentie voor mij. Van de twee dochters van mijn zus.Een opstekertje voor het gezondheids-gezeur.Echt meiden van hun moeder. Mijn zus zou zoiets ook gedaan kunnen hebben.... In het klein doe ik het ook. Een kaartje in de bus bij iemand in de buurt,die ziek is of problemen heeft. Straks even eentje brengen bij iemand,die viel op haar neus en naar de SEH moest.Gelukkig zag ik haar net thuis komen.Zo heeft sociale controle in een buurt ook zijn goede kanten. Dat je met elkaar meeleeft......Whatsapp vervult die functie ten opzichte van mensen ver weg. Ik had bijna dagelijks contact met mijn vriendin in een zorghotel in Paramaribo. Zij mag morgen naar huis en kan zich aardig redden met haar gebroken en genezende heup.Dat worden vanaf volgend weekend waarschijnlijk weer gratis telefoongesprekjes. Want praten via whatsapp hapert nog wel eens.

6 opmerkingen:

  1. Dat is superlief. Ik weet de laatste tijd ook weer hoe blij je kunt zijn met een kaart of een bloemetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhh, wat lief. en wat wordt je dan blij he, van elke keer naar een mooie bos kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne verrassing! En wat een lieve nichtjes heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kaartje, bloemetje, iets lekkers gemaakt. Het zijn deze kleine gebaren die zo ontzettend belangrijk zijn en zo gewaardeerd worden. Lief van je nichtjes, en logisch want je bent een lieve tante, weet ik zeker!!

    BeantwoordenVerwijderen