Volgers

Volgers

vrijdag 10 februari 2023

helaas

Helaas het ging niet goed. Woensdag om 4.00 de ambulance gebeld. Naar de SEH en niet meteen weer naar huis. Ik moest nog blijven voor nader onderzoek. Gelukkig waren mijn ECG en echo goed. Alleen de bloeddruk heel hoog. Heb ik altijd bij het zien van een dokter,maar nooit zo hoog.Conclusie dat vermoeidheid en benauwdheid waarschijnlijk van de bloeddruk kwamen. Medicatie meegekregen, alsof er toch ietsje met de kransslagaders was. Ik las wel in de bijsluiter,dat mogelijke bijwerkingen gelijk waren aan mijn klachten. Benauwdheid en vermoeidheid. Dat schiet niet echt op. ....... Een kennis had ook al maanden dezelfde klachten alleen in mindere mate. Zij googelde en kwam uit op luchtpijpontsteking. Dat verhaal komt overeen,met wat ik al weken zeg."het zit hoog in de luchtpijp met kriebel tijdens ademhalen en af en toe slijm". Dus bij de cardioloog volgende week toch maar eens aanstippen.Want er kunnen dingen door elkaar spelen. Verder kalm aan doen, want "ik ben zo moe en benauwd".

18 opmerkingen:

  1. Heel veel beterschap! Hopelijk ben je gauw weer wat minder moe en benauwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk ga ik extra aan je denken...Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat naar allemaal, Izerina. Benauwd zijn maakt je letterlijk en figuurlijk 'benauwd'. Maar het zou inderdaad best eens kunnen zijn dat het niets met je hart te maken heeft. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei dat was schrikken. Je hebt gelijk om de luchtpijpontsteking aan te halen. Ik heb afgelopen september ook zo iets gehad en ze dachten aan een hartinfarct. Gelukkig was het dat niet. Het was mijn middenrif breuk die de boosdoener was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh dat klinkt heel niet goed. Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel beterschap. Ik hoop dat je snel opknapt.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei Izerina... niet fijn dit. Sterkte en beterschap hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat je precies vinden wat er met je aan de hand is. Vooral onzekerheid maakt je bloeddruk hogeer en benauwd voelen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Izerina , dat is schrikken.Ik hoop dat het snel beter mag worden. kalm aan,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He bah Izerina, dit is schrikken! En zo fijn dat medicatie dan bijwerkingen heeft die lijken op het probleem waarvoor je ze krijgt... Ik wens je heel veel sterkte, en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Izerina ik heb de zelfde klachten als jij en krijg a.s. vrijdag ook
    Ook een Ecg en Echo van het hart
    Mijn bloeddruk was al twee keer erg hoog want ik heb al10mg bloeddruk tabletten
    Hebt u ook pijn op de borst aan de linkerkant ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee meer druk op de borst in het midden. Dat staat ook bij de verschijnselen van luchtpijpontsteking. Sterkte vrijdag. Laat de uitslag eens weten?

      Verwijderen
    2. Dank je en ik laat het weten zodra ik uitslag heb

      Verwijderen
    3. Hallo izerina even een update ik heb een ecg en een echo
      van het hart gehad en nu a.s woensdag krijg ik een halve opnamedag en dan krijg ik een CT-scan
      Ik moet nu al hartmedicijnen slikken om mijn hart langzamer te maken
      Ik krijg infuus in en daar spuiten ze een vloeistof in dan kunnen ze de krans-slagaders goe bekijken of er wat verstopt is en na het onderzoekmoet ik nog eenhalf uur op bed blij en liggen
      De uitslag is pas over 4 dagen dus dat duurt nog even
      Ik hou jou op de hoogte.

      Verwijderen
  12. Dat lijkt me schrikken zo'n ritje in de ambulance naar de SEH. Daar alleen al gaat je bloeddruk van omhoog. Neem je rust inderdaad en goed dat je kritisch blijft. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje wat een schrik Izerina. Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohjee schrikken zoiets! Ik had dat in oktober, ecg , echo, ja die bloeddruk was het enige gelukkig. Ik kreeg medicatie, man man alleen van de schrik om alle bijwerkingen zal je al een hartaanval krijgen he! Hoop dat je je snel beter voelt, Izerina

    BeantwoordenVerwijderen