Volgers

Volgers

vrijdag 3 februari 2023

geld

Bij de kaaskraam betaalde ik contant.Als één van de weinige mensen.Meestal betaal ik gewoon "uit de portemonnee"Niet alleen heb ik meer overzicht over mijn uitgaven. Ik wil ook niet meewerken aan een mogelijk verdwijnen van contant geld. Hoe zou ik anders mijn huishoudelijke hulp of maaimannetjes kunnen betalen?........OP dit moment belooft de regering,dat ook bij een digitale munt er cash zal blijven bestaan. Ik moet dat allemaal nog zien. Vanuit de banken wordt er op aangedrongen om juist minder geld op te nemen. Niet dat het gebeurt,want juist in januari was er meer gepind bij de geldmaten.Op facebook vertelde iemand over een mail van de bank,als waarschuwing. Hij had zoveel geld opgenomen en besefte hij het gevaar wel?Als Kaag haar zin krijgt en elke transactie boven de 100 euro gemonitord wordt,zal er ook wel een file zijn met alle cash opnames.Ik hoop,dat meer mensen met "gewoon geld"gaan betalen en zorgen dat het niet verdwijnt.

6 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je dat doet, Izerina. Ik probeer het ook zoveel mogelijk de laatste tijd. Hoewel betalen met een pinpas wel verleidelijk is en ik dat ook regelmatig doe. Maar zoals je zegt, ik moet er ook niet aan denken dat contant geld helemaal zal verdwijnen. Hoe moet ik dan de man van het draaiorgel iets geven, of andere straatmuzikanten? Ik heb zo'n stickervel met stickers 'betaal bewust contant', en die kun je op munten van 2 euro plakken. Ik hoop dat meer mensen contant gaan betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken wat je zegt dat je meer overzicht houdt bij contant geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik betaal ook het liefst contant, voor het overzicht en de grip op geld. Op is op.
    Ik ben trouwens allergisch voor controle :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eens, de stratenmaker en de boer betaal ik contant. Volgens de boer ook, omdat die apparaten veel geld kosten en zijn boekhouder per transactie te verwerken in de boekhouding betaald krijgt. De moestuin huur ik contant. Naailes betaal ik contant.mDe mest betaal ik contant. Toch vergeet ik vaak contant te betalen. Betalen met de telefoon vind ik gemakkelijk.
    Ik heb het goedkoopste ing bank pakket voor privé uitgaven. Als ik contant zou opnemen van de ing betaal ik 0,80. Ik neem een keer per jaar contant op van mijn rekening vaste lasten. Duizenden euro’s en dat doe ik in twee keer. De laatste keer dat ik dat deed, werd direct mijn asn bankpas geblokkeerd en werd ik gebeld. Na nog twee belletjes kon ik verder pinnen. Zoveel geld kan niet bij iedere geldmaat. Banken zijn dicht. Gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik betaal heel veel digitaal, maar niet alles. Ik zou het niet prettig vinden als iedere cent die ik opneem of uitgeef ergens wordt vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik betaal ook veel digitaal maar niet alles. Ik ga er toch vanuit dat contant geld wel zal blijven bestaan zolang we dat ook met regelmaat blijven gebruiken. Zeker npdzakelijk voor ouderen.

    BeantwoordenVerwijderen