Volgers

Volgers

dinsdag 14 februari 2023

vleugje voorjaar

De laatste dagen is het heerlijk weer. Gisteren zat ik voor het eerst in 2023 in het zonnetje in de tuin. Wel met een jas aan. Wat is dat dan genieten. De vogels waren ook actief,de duiven hebben al nestelneigingen.Vanmiddag had ik ook zonnebad-plannen. Maar een vriendin had een afspraak met haar huisarts en vroeg me als extra oor mee. Wat is er laatste jaren veel veranderd. Beginnende diabetes2 kan men eerst proberen met leefstijlverandering aan te pakken. Pas als dat onvoldoende lukt,komen de medicijnen pas. Mijn vriendin had me al eerder gevraagd een aantal koolhydraatarme menu's te maken. Als houwvast tot ze zichzelf er goed in verdiept heeft. Zoiets vind ik leuk,het lijkt een beetje op mijn vroegere lesgeven. Nu is het aan haar om via voeding en later aan rugklachten aangepaste beweging de bloedsuikerspiegel te laten dalen.

3 opmerkingen:

  1. Lief dat je dat doet voor de vriendin! Morgen kun je weer henieten van de zon hoop ik. Gaat het nu weer wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is genieten! Lekker in de zon... ik ben jaloers. Hier is het (en blijf het) grauw en grijs en stormachtig. Fijn hoe je je vriendin kunt helpen, met vaardigheden van vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen