Volgers

Volgers

maandag 11 september 2023

bezoek

"Zijn jullie dit weekend thuis?"kwam er een appje van mijn nichtje. Zij hadden het plan voor een weekendje Zeeland en wilden koffie komen drinken. Heel gezellig. Wat bleek,ze sliepen in een B&B hier in het dorp. Het was daar zo goed,dat haar oudere zus over een poosje ook in het dorp komt logeren. Hoe leuk die logeerpartijen vroeger ook waren,nu is het wel rustig om alleen bezoek en geen logees te hebben. Trouwens die arme studenten,die vroeger hier vakantie hielden,hebben nu meer te besteden.... We hebben gezellig zitten praten en veel gehoord over hun vakantie naar de VS. Hun ervaringen kwamen deels overeen met die van ons in 1980. Het nichtje kwam als kind hier elke schoolvakantie logeren. Haar zusje kon door astma niet lang bij ons hondje van die tijd zijn. Ook die herinneringen haalden we op.Zondagochtend liep ik tijdens mijn ochtendwandelingetje langs het B&B. Mijn nichtje wenkte "Straks gaat mijn man even hengels kopen een eindje verderop. Is het goed,dat ik dan naar jullie kom". Dat was het natuurlijk.Toch makkelijk,dat overnachten zo dichtbij.

3 opmerkingen: