Volgers

Volgers

maandag 25 september 2023

kruidenheksen

Bij compleetdenkers op youtube zag ik een gesprek met twee kruidenheksen. Voor mij genieten. Een deel van hun kruidenkennis wist ik al. Maar toch leerde ik er van. Meestal haal ik uit de tuin één kruid voor b.v een kopje saliethee. Maar de heksen liepen door hun tuin of de natuur en plukten waar ze zin in of behoefte aan hadden. Ik ben dat ook gaan doen. Een salieblaadje,wat rozemarijn,een takje munt en wat lavendel. Onverwacht lekkere combinaties.Ik zal volgend voorjaar nog wat meer gaan planten.Ook hadden zij vaak een boeket "wilde bloemen"in de kamer staan.Ook dat gaf een goede energie. Toen ik vroeger regelmatig met de hond aan de dijk liep,nam ik wel iets moois,dat onkruid heet mee.Eerdaags ga ik rozenbottels,meidoorn en duindoorn plukken. Ev drogen en een paar vruchtjes in de kop thee doen. Voor mij is in de avond een kopje rooibos met verse citroenmelisse favoriet. Je moet daar mooie dromen van krijgen.Ik blijf de kruidenheksen op hun youtube kanaal volgen

7 opmerkingen:

  1. O, wat leuk, niet gezien! Ik doe dat trouwens ook, soms, door de tuin lopen (die bij ons met recht een 'wilde tuin' is) en hier en daar een blaadje of bloemetje plukken, bijvoorbeeld duizendblad, gele toorts, rozemarijn, citroenmelisse. Zo leuk om te doen, het roept een soort oergevoel op! Ik ga ook rozenbottels plukken, goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als holist ben ik daar een voorstander van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gedachte om zo door je tuin te struinen en her en der kruiden te plukken en daar dan thee van te zetten! Dat is nog eens wat anders dan een zakje Pickwickthee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het buitenbeentje. Geef mij maar een kopje koffie of rozebottelthee uit een xakje. Maar leuk hoor zo n hobby. Ik lees wel over kruiden die je kunt gebruiken ipv antibiotica https://energiekevrouwenacademie.nl/10-natuurlijke-antibiotica-uit-je-keukenkastje/?fbclid=IwAR00kJweQR1twaCEOO7pxVRndc4WwIowucjnWvxPEnDZBo2b5EpqZUaVtcQ

    BeantwoordenVerwijderen