Volgers

Volgers

donderdag 28 september 2023

bezoeker

Een paar maanden geleden zag ik regelmatig in de tuin hiernaast een rood katje scharrelen.Ik heb gecontroleerd,maar de tuin was geen wc. In onze tuin zitten veel vogels. Dat lokte de kleine jager het muurtje op,om te observeren. Op een bepaald moment sprong hij ook in onze tuin. Ik hoor dat aan de alarm-roep van de merel. Twee keer kreeg de kat een waarschijnlijk zieke jonge merel te pakken.Nu is het een paar keer per dag een rondje tuin doen. Hij heeft een holletje onder de struiken en ligt daar veilig verscholen alles te bekijken........Langzaam en voorzichtig heb ik geprobeerd hem te benaderen. Want oh,hij is zo schuw. Nu begroeten we elkaar met een snel "kopje geven" en miauwen.Ik weet niet veel van katten gedrag.Maar dit vind ik leuk,om het vertrouwen te winnen.In de buurt heb ik navraag gedaan,maar men kent hem niet. Die zal wel iets verder wonen.

3 opmerkingen:

  1. Rooie rakker. Ze zijn zo leuk. Katten. Ik had er jarenlang 1 of 2 Maar ook handig met inpalmen. Ik hoorde wel van katten die er 2 'thuisen' op na hielden waar ze lekker te eten kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig bij ons zwerft ook een rood katje rond! Maar die is aanhaliger dan onze eigen poes Soep!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een buurvriendin, de kat van de buren. Er zijn hier veel katten. Zij doet haar behoefte in andere tuinen en houdt mijn tuin katvrij. Daar doe ik het niet voor. Ze is mijn vriendin en vriendinnen mogen alles. Liefde.

    BeantwoordenVerwijderen