Volgers

Volgers

vrijdag 1 september 2023

low carb

Een vriendin vraagt me regelmatig mee te gaan naar medische afspraken. Twee horen en onthouden meer. Ze heeft beginnende diabetes en wil dat met leefstijlverandering aanpakken. Dit voorjaar vroeg ze naar voeding. Ik vertelde van een groep medici,die goede resultaten behalen met low carb voeding.Ze zag wel iets in die visie. Samen maakten we een paar menu suggesties en ze gooide haar eetpatroon om. Deze week was er een bezoek aan een dietiste. De mevrouw was vol lof over de al zelf ingeslagen weg. Ze kon er weinig aan toe voegen. Een snelle vervolgafspraak was ook niet nodig.Meer bewegen gaat niet door rugklachten,dus de verbetering moet vooral van voeding komen.Nu hopen,dat het bloedonderzoek ook goede resultaten heeft. Toen ik haar gewichtsverlies zag,raakte ik weer gemotiveerd,om iets minder te eten.

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je vriendin dat jij dan met haar meegaat. En ook goed zeg, dat ze proactief is en het heft in eigen hand neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd of dat low carb dieet resultaten oplevert! Dat zou heel fijn zijn. Soms zie ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer: de een zweert bij veganistisch, de ander juist bij vlees, de een zegt low carb, de ander nee! juist low fat. I don't know, ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar ga de laatste tijd vooral een beetje op mijn gevoel af....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan je ook het beste doen, op je eigen gevoel af gaan. Iedereen reageert anders op voeding.

      Verwijderen