Volgers

Volgers

maandag 12 augustus 2024

oud worden

Een paar weken lang keek ik naar de serie "secret of the superagers". Interviews met oude mensen,die heel fit waren. Om jaloers op te worden.Maar ook onderzoeken naar de mogelijkheden om veroudering te stoppen of zelfs om te keren. Er zaten voor mij bekende feiten bij,maar ik leerde ook nieuwe dingen. Nooit geweten,dat voetballen of springen goed was om botontkalking te verminderen of zelfs te verbeteren. Hier en daar werd wel de nadruk op een jong uiterlijk gelegd. Voor mij is gezond en fit zijn belangrijker....... Wat ik triest vond,was soms het commentaar van de maker,Michael Mosley. Hij wilde ouder worden dan zijn vader en grootvader. Was enthousiast over bepaalde manieren om gezond heel oud te worden. Op het moment van de opnames,wist hij niet,dat hij deze zomer zou overlijden. Tijdens een wandeling op Kreta bij flink hoge temperaturen. Ja,soms loopt het leven anders,dan iemand in gedachten had.

10 opmerkingen:

  1. Ik weet nog hoe ik schrok toen ik in de Guardian las dat hij vermist werd tijdens zijn vakantie. Niet veel later dat hij overleden was. Heel interessante serie, ik leerde ook weer nieuwe dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de serie gemist. Maar ik ga kijken of ik hem terug kan zien ergens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij had ook een serie over Vasten gemaakt en het zelf ook uitgeprobeerd, heb daar nog een boek van. Het was zo'n prettige man om naar te kijken en luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kende hem van zijn BBC programma's over gezondheid. En ja, triest dan dat hij eerder dan hij dacht en hoopte, om het leven komt. Aimabele man.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ga kijken waar ik dit kan terugzien. Lijkt me erg interessant

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg triest. En zo blijkt maar weer dat het leven onvoorspelbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje dat is inderdaad wel wrang zeg, van die presentator... Van dat springen wist ik: er wordt ook altijd gezegd dat hardlopen daarom zo goed is voor vrouwen in en na de overgang. Dat vind ik mooi meegenomen als ik ga hardlopen : )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat springen heeft mijn POH al eens aangeraden. Triest en bizar dat Micheal Mosley niet oud mocht worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja dood gaan Het hoort bij het leven en we hebben er nierTzoveel over te vertellen. Laat maar komen. Maar nu nog niet eerst verhuizen misschien. šŸ¤£

    BeantwoordenVerwijderen