Volgers

Volgers

donderdag 20 februari 2020

schrik

Wat was dat schrikken gisterenochtend. Rond tien uur was Merle nog enthousiast naar een buurvrouw gerend voor een kluifje. Een uurtje later trok mijn man zijn jas aan om haar uit te laten. Geen enkele reactie, Merle bleef liggen. Toen we haar riepen stond ze op, maar haar achterhand waggelde. Ze leek coƶrdinatieproblemen te hebben.
Als een mens zo bewoog zou je aan een tia denken. Ik googelde meteen en kwam op het ideopatisch vestibulair syndroom uit. Een mondvol voor een goedaardige en kortdurende evenwichtsstoornis. Er is geen medicatie voor.
We lieten haar met rust. Een paar uur later probeerde ik haar toch naar buiten te krijgen. Ze was tenslotte niet uit geweest. Het lopen ging al beter, alleen hoogteverschil van b.v. een stoeprand was nog moeilijk.
Aan het eind van de dag reageerde en liep Merle weer normaal. Ze begon zelf met de buurpup te spelen.  Hopen,dat het zo blijft. Maar ik weet gelukkig, wat het is.

7 opmerkingen:

  1. Ga je nog naar de dierenarts? Kan me de schrik goed voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het vaker voor gaat komen wel. Maar nu las ik ,dat er geen oorzaak bekend is en ook geen medicatie bestaat

      Verwijderen
  2. Dat is zeker schrikken. Hoe komt ze daar nu aan ineens? Gelukkig kon je vinden wat het was, en is het weer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap dat je dat zelf uitvond en fijn dat het weer goed gaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och dat is inderdaad schrikken, gelukkig is er alweer en stuk herstel geef maar een dikke knuffel van mij!
      stella.

      Verwijderen
  4. Das een schrik! Ja oudere dieren slijten ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh, ik kan me je schrik goed voorstellen. Wat fijn dat het internet dan informatie kan bieden en in dit geval ook geruststellen.

    BeantwoordenVerwijderen