Volgers

Volgers

dinsdag 3 maart 2020

corona-honden



De berichtgeving kan ik niet ontlopen. Ik droomde vannacht over het corona-virus. Een groot deel van het dorp moest isoleren. Die mensen konden ook hun hond niet uitlaten. De dieren werden de straat opgestuurd en sommige honden gingen zwerven.
Bij ons kwam een knaap van een Ierse wolfshond aanlopen. Heel lief. Ik gaf hem eten en hij mocht in de schuur slapen. Wat deed die slimmerd De volgende dag verdween hij weer en kwam na een tijdje met een tweede hond om onderdak vragen. Dat gebeurde vaker. Op het laatst logeerden in schuur en tuin zeven corona-zwervers.
De oorsprong van de droom snap ik wel. Ik had me afgevraagd wat mensen in isolatie met hun hond moesten doen,als ze niet naar buiten mochten. In mijn droom had ik de oplossing. Gewoon naar het huis van Merle sturen.


8 opmerkingen:

  1. Hopelijk komt het niet zover. Zou een hond, zonder zelf ziek te worden, het virus kunnen oberdragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is voor sommige honden een flink eindje lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In je droom een mooie oplossing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een mooie en behulpzame droom : )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat een lieve droom .Het laat zien hoeveel je van dieren houd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat vind ik ook wel lief. Maar een oplossing voor dit probleem heb ik niet gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen