Volgers

Volgers

zaterdag 23 januari 2021

vage instructie

Mijn man gaat regelmatig een paar dagen met zijn broer naar het weekendhuisje. Bij het vertrek wordt Merle "ernstig toegesproken". Aaien over de kop en de instructie "goed op het vrouwtje passen". De hond weet dan,waar ze aan toe is. Maar deze keer vertrok mijn man heel onverwacht. "Op het vrouwtje passen"klonk er uit het deurgat. Dat klopte niet,het was een vage instructie...........Merle lag de hele avond naar de deur te kijken.Ook de andere dag was ze wat onrustig. Volgde me overal. Deed enthousiast tegen wildvreemden op straat Zo van "Kom je ook bij mijn roedel?".............Toen werd het vrijdagmiddag. Ineens hoorde ik een gehuil uit de kamer. Ja hoor,er parkeerde een bekende auto voor de deur. Mijn man werd besprongen. Janken,springen,kwispelen,zo heftig was het nog nooit geweest. En de rest van de dag lag ze vlak bij ons in de keuken. De roedel was weer compleet.

12 opmerkingen:

  1. Ach gossie, wat mooi! Alles is weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit meer doen, baasje. 😉
    Merle, heeft behoefte aan duidelijkheid. Gelukkig is alles weer normaal voor Merle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgende keer duidelijk zijn baasje haha .Zo zie je maar weer hoe dieren reageren en ach gossie zo blij was Merle dat hij weer thuis was, gewoon aandoenlijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat bijzonder weer. Vroeger op school leerde ik dat dierenniet meer dan instinct hadden. NOu, ergeet dat maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Merle, wat is het toch een leuk beest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja alles moet volgens de afgesproken regels zo herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, honden houd je niet voor de gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een aandoenlijk verhaal. Daar word je toch blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms denk ik wel eens: ik wil ook een hond... Wat een lieverd! De hond he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen