Volgers

Volgers

zondag 16 juni 2024

snelle verandering

Gisteren ging het gesprek over alle veranderingen in elektronische apperatuur in de laatste 65 jr. Er werden herinneringen opgehaald. Van de eerst mono-platenspeler via zwart-wit tv,stereo platenspeler,casetterecorder,taperecorder,cd,minidisk,video,dvd-recorder en nu een prachtige(nog gewone) tv en humax om op te nemen.Elk nieuw speeltje had in onze beleving weer een mooier beeld en/of geluid.Eerlijk gezegd klinkt muziek van youtube op de laptop ook niet slecht......Ik herinner me nog,dat er op school ook een tv en videorecorder was. Om de lessen gezondheidskunde te verlevendigen.Ooit draaide ik een docu en opeens viel het beeld uit. Even later weer. Een stel jongens deed stiekem en had lol. Hoe ze het deden,wist ik niet,maar ze hadden een soort afstandsbediening. Quasi toevallig schoof ik een stapeltje banden voor de sensor en toen was het uit met de pret. Aan het eind van les zeiden de jongens "u wist het he?".Ik was nieuwsgierig,hoe ze de tv beinvloedden. Het bleek een horloge met afstandsbediening-signaal te zijn. Daarna stonden er bij elke les en klas een stapeltje banden voor de sensor.

5 opmerkingen:

  1. Wat een grapjassen die jongens. Leuk!! Ik ben zelfs nu nog niet op de hoogte. Humax? Wij hebben geen bijzondere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat razendsnel die ontwikkelingen inderdaad. En mooi dat je zoveel ervan bewust hebt meegemaakt en gebruikt. En dus snapt hoe eea gemanipuleerd kon worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat slim dat je die jongens door had, en ook heel vernuftig hoe je daarmee om ging Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet bij te houden, die technische ontwikkelingen. Humax, moest even kijken... ja die heb ik ook. :)

    BeantwoordenVerwijderen