Volgers

Volgers

vrijdag 13 september 2019

een goed mens

Via de kringloopwinkel om de hoek leerden we zo'n 20 jaar geleden Leen kennen. De man was gek op motorrijden en zat altijd te stralen op zijn stalen ros. Maar helaas had hij eigenlijk het geld niet, om die motor te onderhouden.
Mijn man ging hem helpen om de motor te  repareren met voordelige slooponderdelen. Leen is goudeerlijk. Had hij het geld voor het onderdeel niet, dan kwam hij elke week een bedrag brengen. Op zijn beurt gaf hij soms koffie, een rokertje of zelfs eens handdoeken. Want het is een scharrelaar.
Gisteren zag ik hem bezig met de tuin van een buurman. De 80+-er had het heel moeilijk na het overlijden van zijn vrouw. En kan zelf niet veel meer. Leen doet de boodschappen en gaat regelmatig langs voor een praatje. "We moeten onze medemens toch helpen?"zei hij.
Toen ik verder wilde lopen zei Leen :"Jullie worden ook al ouder. Als ik kan helpen, je weet het ,je kunt me altijd bellen". Ik weet, dat hij het meent, het is een goed mens.


7 opmerkingen: