Volgers

Volgers

maandag 23 september 2019

mevrouw kaneel



Jaren geleden kocht een jonge man mijn sapcentrifuge. We raakten aan de praat. Hij kweekte wat weed in zijn tuin en maakte zelf THC-olie. Diverse mensen hadden baat bij zijn product, vooral kankerpatiƫnten. Hij liet me een keer zien, hoe hij de olie maakt.
Voor alle zekerheid schreef ik zijn telefoonnummer op. Onder de W van Ronnie Weed. Hij had van mij een zakje ceylonkaneel meegekregen. Ik stond bij hem genoteerd als Iza Kaneel.
Toen mijn buurman ernstig ziek werd kocht hij bij Ronnie. En had minder last van de chemo. In de tijd, dat ik heel slecht sliep had ik ook baat bij Ronnie's olie. Nu heb ik nog altijd een flesje staan. Maar "gewone" CBD-olie werkt ook.
Zonet kwamen we elkaar weer eens tegen "Dag mevrouw Kaneel"klinkt het dan. "Hallo meneer Ugge-ugge".zeg ik terug. Want het woord weed durf ik niet meer in de mond te nemen. Ronnie wordt gedemoniseerd en gepest door de buren. Die sturen de politie op hem af. Een paar weken geleden kwam hij thuis van zijn werk en waren alle weedplanten uit de potten verdwenen. Politiewerk, zonder huiszoekingsbevel over de schutting geklommen.
Wat ik zo jammer vind,is dat er nu weer minder "medicijn"gemaakt kan worden voor ernstig zieke mensen.

4 opmerkingen:

  1. Verschrikkelijk, zulke narrow-minded buren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou hij bij een pharmaceut werken en mooie pilletjes draaien, dan was het allemaal wel 'normaal' voor die buren vermoed ik. Noem hem gewoon meneer Groen, want met Groen moet je het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon te gek voor woorden. Zoveel mensen hebben baat bij het gebruik van CBD-olie (waaronder mijn man en mijn zus)
    Je zult maar ‘gezegend’ zijn met zulke buren! Normaal zal ik niet gauw iets negatiefs zeggen over politiemensen maar in djt geval “ ga boeven vangen”

    BeantwoordenVerwijderen