Volgers

Volgers

zondag 22 september 2019

trossen druiven



Zo veel,als bij de Franse druivenpluk heb ik er niet. Maar voor één enkele druivenplant hangt er een zee van blauw in de tuin. Vrijwel allemaal rijp op dit moment. Omdat er natter weer aankomt ben ik gaan plukken en uitdelen. De buurvrouw aan de kant van de druif heeft over de muur ook meer dan genoeg.
Met de slowjuicer heb ik  voor het eerst druivensap gemaakt. Het eerste glaasje smaakte wat flauwtjes. Een drupje citroensap in het volgende glas maakte en een heerlijk drankje van. Dat ga ik deze week vaker persen.
Vroeger heb ik ooit een chutney gemaakt van stukjes pompoen en druiven. Gisteren op de rommelroute kocht ik een grote pompoen. Morgen maar eens kijken of ik daar een paar potjes van kan maken.
Ik denk dat ik vol vitamines de herfst in ga.


2 opmerkingen:

  1. Hier hetzelfde, alleen is de druif van de buren en mag ik meegenieten. De eerste twee liters sap staan al in de fles.

    BeantwoordenVerwijderen