Volgers

Volgers

donderdag 22 oktober 2020

indruk

Een vriendin tipte me over de nieuwste film van David Attenborough op netflex. Gisteren keek ik naar het levensverhaal van deze bijzondere man. Met het verstrijken van zijn leven was er tegelijk de achteruitgang van de natuur.Prachtig in beeld gebracht. Steeds tussendoor in cijfers het aantal mensen,de hoeveelheid uitgestoten CO2 en de afname van de natuurlijke gebieden. Daardoor viel die neerwaardse lijn zo op........ Al eerder was me opgevallen,dat Attenborough één van de weinige mensen is,die de toename van de wereldbevolking als belangrijkste reden van de uitputting an de aarde noemt. Logisch,waar meer mensen zijn heeft men meer nodig,zeker als men in luxe leven wil......Al kijkend werd ik steeds triester. Waar is de mensheid mee bezig. "de zesde uitroeiing"werd het genoemd. Beelden van Tjernobyl lieten zien,dat als de mensen verdwijnen de natuur een hele stad overneemt. Daar leefden weer wilde dieren.Onze soort wordt echt niet gemist.........Na het schertsen van alle fouten bracht Attenborough op het eind van de film de mogelijkheden naar voren om het tij te keren. Heel optimistisch over de inzet van de mensen. En laat ik daar nu niet in geloven.

13 opmerkingen:

  1. Ik ben ook niet zo optimistisch, maar ik denk toch dat het uiteindelijk wel goed komt. Of misschien is dat hopen tegen beter weten in

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog zo een. 'We' zijn onze eigen ondergang aan het bewerkstelligen. Maar ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb er ook een hard hoofd in of alles nog goed kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben blij dat ik ouder ben en de toekomstige problemen niet meer hoef op te lossen en mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo denken wij ook,nog een jaar of 12 uitzingen? Maar gelukkig het besef,dat ik op eigen manier probeerde zo min mogelijk te vervuilen.

      Verwijderen
  5. Ik kreeg deze tip ook al, maar heb hem nog niet gekeken omdat ik denk dat ik er ook heel triest van ga worden. En twee andere tips waren My octopus teacher, en Under our feet. Die laatste is ook eerst heel confronterend, hoorde ik, maar eindigt hoopvol. En daar ben ik net als jij wat sceptischer over geworden. Maar het moeten wel allemaal schitterende films zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb deze film ook toegevoegd op mijn lijstje bij Netflix maar nog niet de rust gehad/gevonden om hem te bekijken. Als je kinderen hebt dan kan je bijna niet berusten in de gedachte dat dit niet meer goed komt. Niet dat ik bedoel dat dit makkelijker is als je geen kinderen hebt, maar het 'waarom' zit vlak onder je neus. Dus ben gematigd optimist. Altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch zijn er juist nu weer kansen. Anders gaan denken, anders gaan leven, misschien te beginnen bij onszelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat je helemaal somber wordt van deze film schrikt mij een beetje af. Ondanks het optimisme aan het eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat je daar niet in gelooft, tja snap ik. Ik geloof daar ook niet zo in. Toch maar gewoon ons best doen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net als Bertiebo dacht ik altijd dat het wel goed zou komen. Maar tijdens de lock down in het voorjaar zag ik de natuur en de luchtkwaliteit zo enorm opknappen, dat ik mij realiseerde dat we al ver heen zijn. Afgelopen zomer werd er geschaatst op de open ijsbaan in Haarlem, waar ik woon. En het race circuit in Zandvoort, naast een Natura 2000 gebied, wordt intensiever en luidruchtiger gebruikt dan ooit. Door dit soort dingen, denk ik: we hebben nog een lange weg te gaan. Maar ik blijf hoopvol.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben de film ook gezien heel mooi en zeker een film om iets mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881
    ®

    BeantwoordenVerwijderen