Volgers

Volgers

woensdag 7 oktober 2020

rustig

Wat gaan de dagen rustig voorbij. Vaak een regenpak ophangen en de hond drogen. Een verder iedere dag mijn stukje "huishouden". Maar gelukkig heb ik nu weer iemand,die me daarmee komt helpen....... Zondag kwamen mijn broer en zijn vrouw.Het was gezellig. Ik had nog zo gezegd "geen mondkapjes discussie"maar helaas mijn man vergat dat. Dat vind ik zo'n verspilling van energie. Ieder heeft een eigen mening,vaak lijnrecht tegenover elkaar. Dan kun je beter het gesprek voeren over zaken,waar je beiden gelijkwaardige interesse in hebt.........De yoga was weer pittig. Ik moet beter op mijn grenzen letten en dan eerder afhaken met een oefening. Het is de vraag of die cursus door blijft gaan. De huur is verhoogd en het aantal deelnemers wordt minder. Dus gewoon plezier hebben in de lessen,die er (nog) zijn........Vanochtend was ik naar manuele therapie. Al een tijdje heb ik bij een bepaalde houding "stroom"in mijn arm. Naar mijn leken-idee zou er iets klem kunnen zitten. De therapeut duwde op een paar pijnlijke plekken en wist precies te vertellen,wat het was.Ik kreeg houdingsadviezen en een oefening en dat moet helpen. Zomaar opgelost tussen de rugbehandeling door.Tja bij het ouder worden groeit het lijstje van PHPD.

8 opmerkingen:

  1. Nee discussies zijn volkomen zinloos. Tja, PHPD....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je hulp gaat krijgen en sat je goede fysio hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, het ouder worden komt helaas met gebreken... Ik schrok er ook wel van dat ik na een tijd gehurkt te hebben gezeten voor een keukenkastje, niet meer goed overeind kan komen met die stramme knieeën. Inderdaad fijn dat je een goeie fysio hebt.

    Ja, dat gepraat over corona en corona-maatregelen... begin het goed beu te worden. En dan betrap ik mezelf er toch op dat ik het er toch weer over heb. Misschien moet ik met mijn man afspreken dat we geld in een potje doen, zodra het C-woord of M-woord valt. Net zoals mensen soms doen als ze het vloeken willen afleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren met een tornmesje een band van een broek afgehaald en paar figuurnaden eruit gepulkt en wat met spelden gedaan. Vandaag kon ik mijn rechterhand nauwelijks gebruiken zo dik, stijf en pijnlijk is die

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh ik herken het zo laten we inderdaad praten over gezamelijke dingen i.p.v. lijnrecht tegenover elkaar te staan. Merkte dit vandaag weer en soms gaat het zo hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat laatste he. Heel herkenbaar terwijl ik wel goed in de spieren zit, vrij soepel, beginnen er steeds meer dingen een rol te spelen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk gaan de yogalessen toch door. Het lijkt me toch jammer als zoiets stopt.

    BeantwoordenVerwijderen