Volgers

Volgers

donderdag 1 oktober 2020

kwee

In het dorp zijn een paar adresjes,waar soms groenten en fruit uit eigen tuin te koop ligt. Zelf meepakken en het geld in de brievenbus doen. .....Vandaag was ik op zoek naar pompoenen. Tot mijn verbazing zag ik er ook een zak kweeappels liggen. Ik ken wel de kweepeer van vroegere vakanties in Frankrijk. maar de appel,nee. ......Eerst zocht ik in eigen boeken naar informatie. Daar vond ik dat kweepeer en appel gelijk zijn. Ook googel gaf dezelfde informatie. Dus heb ik bekend fruit, de kweepeer. Het kost kracht om die harde dingen te schillen en in stukken te snijden. Ik vraag mijn man om hulp. Dan maak ik er heerlijke moes van. Misschien te gebruiken in een kweeappeltaart of muffins. ..... Ik heb zin om er wat mee te experimentern. Maar eerst laat ik er een paar op de fruitschaal liggen. Ze geven een heerlijke geur. af.

8 opmerkingen:

  1. Ik ken ze van naam maar nog nooit gegeten. Leuk, groente en fruit van eigen teelt zo te koop aanbieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn ook zo prachtig 'bonkig' om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit geproefd. Wat een mooi plaatje daar in die schaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die ken ik helemaal niet. Hoe smaken die?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, heerlijk hè. Zo’n heerlijke geur en je kunt er van die prachtig oranje gelei van maken. Ik ben een beetje jaloers, heb ze nog nergens gezien, zou ze graag in huis halen.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. er stond zo een prachtige boom in de tuin van de buren met zijn takken tot in mijn tuin. Jaaaaren geleden. Tot de buurman hem rigoreus ging snoeien. Die boom was compleet gehandicapt gewortden. Wat was ik kwaad. Ghaghagha.

    BeantwoordenVerwijderen