Volgers

Volgers

donderdag 15 juli 2021

bezoek

Mijn oude tante verhuisde van het tijdelijke verzorgingshuis naar de verbouwde locatie. De vraag was,of familie de client een dagje mee wilde nemen. Tante wilde graag nog eens naar Zeeland. Dus mijn broer en vrouw namen haar mee naar hier. Ze had een goede dag en dat maakte het gezellig. Ze herinnerde zich nog,dat zij en mijn oom vroeger op ons huis pasten,als wij op vakantie waren.Had belangstelling voor de tuin en het fruit,dat daar groeit. En nam zowaar twee maal een schepje soep en een hele bolus. ......Ze is nog maar een schim van de vroegere goedlachse vrouw. Een kaarsje dat langzaam uit gaat,eigenlijk nog een klein stompje is.Ik ben blij,dat we elkaar op deze wijze weer gezien en gesproken hebben....... Vanmiddag was er heel ander bezoek. Een jonge vrouw,die als kind vaak hier logeerde. Ook wij haalden herinneringen op. Als zij voor een tentamen zat,logeerde ze hier. Mijn "gediciplineerde"voorbereiden en nakijken van schoolwerk stimuleerde haar om ook te gaan studeren.Wat kun je dan met mensen na lange tijd weer als een waterval verder kletsen. Er moet nog een theemoment komen,want we hebben nog lang niet alles besproken.

6 opmerkingen: