Volgers

Volgers

maandag 19 juli 2021

plantjes

Bij mij staat er slaapkamergeluk bij de keukendeur.De naam las ik op een app. Een kennis vertelde van een "planten-app"waar je via foto de naam en andere gegevens van alles,wat groeit te weten kunt komen.Wat is dat leuk. De tuin heeft nu geen geheimen meer voor me. Want niet van alles,wat opkomt weet ik de naam.......Wat zijn er toch mooie manieren om kennis te vergaren. Ik weet nog,dat jaren geleden een buurjongentje uit groep 8 wilde bloemen moest drogen en dan leren determineren. "Stom gedoe"foeterde hij "Waar moet ik dat vinden?". Ik stelde voor mee te gaan naar de dijk. Daar plukten we 18 verschillende bloemen. Zo leuk,hij werd steeds enthousiaster. Later kwam hij me laten zien,hoe de naam van al die bloemen was...... Maar ook deze opdracht bestaat niet meer, de techniek heeft het ingehaald.

7 opmerkingen:

  1. Oja determineren, dat vond ik vroeger zo leuk, met een boekje. Slaapkamergeluk, ik ontdekte het ook laatst, ik heb het nu in een potje op het balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik heb slaapkamergeluk wel eens binnen gehad, wist niet dat ik het buiten had kunnen aantreffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat slaapkamergeluk ,ook ik heb het ooit als kamerplant gehad maar nog nooit buiten gezien .En wat een leuk verhaal over het buurjongetje en hoe enthousiast hij later was

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O dat is toch doodzonde he. Ik wandelde vroeger met een vriendin en ook wij leerden onderweg elkaar de namen van de kruiden die we al kebnden. Ik heb er nog boeken over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om al die weetjes op te zoeken. Op internet of in boeken. Van mij mag het allebei.

    BeantwoordenVerwijderen