Volgers

Volgers

zaterdag 3 juli 2021

klein kringetje

Deze week kwamen een aantal overleden vrienden in gesprek of andere herinnering "langs".Het kringetje is kleiner geworden,maar iedereen is er toch in gedachten nog regelmatig bij. Eerst een facebook mededeling"A. is vandaag jarig stuur hem een felicitatie."Dat kwam even binnen,want A. is 3 mnd geleden overleden.Een vriendin kwam koffiedrinken. Ze vindt het leuk,dat ik regelmatig een trui van haar overleden man draag. Voor mij is dat ook een herinnering. Het gesprek ging over PGB's. Ik vertelde,dat ik daar een andere vriendin mee geholpen heb. Lang geleden,want J. leeft al 11 jaar niet meer.Vervolgens liep ik bijna het grote Boeddhabeeld omver. Als herinnering gekregen van vriendin I,die een jaar geleden overleed.En gisteren belde een oude vriend. Zijn vrouw overleed 4 jaar terug en nog steeds kent hij momenten van eenzaamheid. We haalden herinneringen op aan gezamelijke vakanties.Wat is een geheugen een mooi ding. Want daar ben je nog allemaal in gedachten bij elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Ja, mooi. Ze zijn niet echt weg, maar leven voort in herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zeker zijn al die menselijke mogelijkheden prachtig alleen jammer dat we ze niet altijd handig gebruiken. Dan kunnen ze zelfs een handicap of een blokkade worden.

    BeantwoordenVerwijderen