Volgers

Volgers

zondag 25 juli 2021

genieten en genoeg

We deden weer een paar kringloophallen gisterenochtend. Dat is altijd genieten. Glanzend glaswerk,prachtig servies,mooie pannen en nog veel meer. De ene hal heeft veel echt oude spulletjes. Daar zie ik delen van de keuken uit mijn jeugd terug.Oude olielampen en koffiemolens. Of de boeken in die oude spelling.Ik weet wel,als ik iets nodig heb voor de keuken,wacht ik met kopen tot zaterdag. Want misschien ligt het daar....... Ik heb geleerd om te genieten met weinig hebzucht. Een enkele keer vlamt het nog op,maar ik heb genoeg. Mijn man zei toch "Kom eens kijken,zo'n schattig theepotje" Maar ik drink thee uit een glas met een zeefje.Ik bewonderde het gietijzeren potje en liet het staan.Er is één ding,dat ik zoek. Een geblokt houthakkers overhemd met katoenen voering. Die zijn zelfs nieuw heel moeilijk te vinden.Dat is al reden genoeg om elke maand een keertje naar die hallen te fietsen.

5 opmerkingen:

  1. Zo blijft er toch iets te wensen over! Dat hemd vind je vast wel een keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! En een mooie tactiek om niet meteen te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al surfend ben ik hier beland. Ik weet niet waar je woont, maar als er een Welkoop in de buurt is, is het de moeite waard daar eens te kijken naar zo'n hemd.

    BeantwoordenVerwijderen