Volgers

Volgers

zondag 1 oktober 2023

energie

Gisteren keek ik op blckbx de film "the primordial code". Boeiend en prachtig gefilmd. Er kwam een stuk in voor over de energie van een piramide.De filmmaker probeerde,wat een piramide als kas in zijn moestuin deed. Snelle groei en grotere planten.Als ik nog een moestuin had,zou ik het graag proberen.......In de jaren "80 waren er ook boeken en artikelen over piramides. Ik maakte er eentje van houtboard en zette die onder bed. Helaas niets gemerkt van diepere slaap. De verhalen gingen,dat je voedsel verser bleef onder een piramide. Een enkeling zette er eentje op de benzinetank en claimde zuiniger brandstofverbruik......Ook begon een project met piramide woningen. Wij hadden wel interesse en volgden de eerste bijeenkomsten. Helaas ging het niet door. Ik had wel in zo'n apart huis willen wonen. Toen snapte ik niet helemaal wat men bedoelde met die energie. Nu heb ik er meer van gelezen en gezien.

4 opmerkingen:

  1. Ha Izerina! Het lukt me weer eens een reactie achter te laten hier. Meestal lukt dat niet, geen idee waar dat aan ligt (maar weet dat ik je nog steeds en graag lees!) Ja, die verhalen over de energie van een piramide hebben mij ook altijd gefascineerd. Ik ga ook eens kijken op Blckbox, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is veel oude wijsheid beschikbaar maar in deze tijd zijn we de dieprechtstreekse overlevering kwijtgeraakt. Het staat meestal voor een diepgaande louterende levende ervaring die je je eigen maakt. Maar we en plakken er hebbe dingen op en willen het grijpen . Denken het op korte termijn te kunnen BE grijpen.
    Zelfs Plato wordt meestal niet meer juist geïnterpreteerd en piramides zijn nog veel ouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga kijken! Heb ook experimenten gedaan met oude scheermesjes in een (zelfgemaakte) piramide. Ze werden scherper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ineens met andere ogen naar piramides!

    BeantwoordenVerwijderen